samedi 4 février 2012

Iẓri n tlelli, sɣur Sunya Lewnis

Illustration Sonia Lounis
Gouache sur papier Canson


Iẓri n tlelli


Ad iyi-suref ugḍiḍ,
mi yesrafeg ur t-walaɣ !


Ad iyi-suref useklu itthuzzun ifurkawen,
mi di tili-s ur qegleɣ !

Ad iyi-suref wakal yeḥman,
s urkas mi t-rekḍeɣ !

Ad iyi-suref ujeǧǧig n lexla,
seddaw uḍar-iw mi t-seḥqeɣ !

Ad iyi-tsuref tudert,
ɣef wussan-is ur frizeɣ !

Ad iyi-tsuref tmettant,
yal ass ay tt-ttqabaleɣ !

Nekk si tegrawla ay d-fruriɣ,
Ala tilelli ay farzeɣ;
Asm'ara tt-waliɣ,
Tafat-is, ad tekkes aɛjer i kra yellan.


*


Les yeux de la liberté

Que l'oiseau me pardonne,
de n'avoir pas vu son vol !

Que l'arbre remuant ses branches me pardonne,
de ne m'être arrêté sous son ombre !

Que la terre chaude me pardonne,
de l'avoir foulé de mes souliers !

Que les fleurs des champs me pardonnent,
de les avoir écraées !

Que la vie me pardonne,
de n'avoir vu passer ses jours !

Que la mort me pardonne,
de la défier chaque jour !

Moi, je suis le descendant de la révoltution,
Je ne vois rien d'autre que la liberté,
Lorsque je la verrai,
Son spèctre dévoilera tout.



Sonia Lounis

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire